Tiskové zprávy

Novinky ve vlakovém jízdním řádu od 11. prosince v Královéhradeckém kraji

24.11.2011 - 11:49

V neděli 11. prosince začne platit nový jízdní řád pro rok 2012. V Královéhradeckém kraji zůstane rozsah objednané regionální dopravy na úrovni roku 2011. Podstatnými novinkami bude úprava dopravního modelu na trati mezi Hradcem Králové a Pardubicemi, nasazení Regionov nově na všechny vlaky mezi Hradcem Králové, Jičínem a Turnovem a zavedení přímých spěšných vlaků z Pardubic přes Hradec Králové do Trutnova. Nový jízdní řád bude platit až do 8. prosince 2012.

Regionální vlaky, objednané Královéhradeckým krajem, ujedou v jízdním řádu 2011/12 celkem 5,412 mil. vlakových kilometrů, denně vlaky ujedou 14 790 kilometrů. Oproti roku 2011 je to o 0,3 % více (16,5 tis. vlakových kilometrů, rok 2012 má o jeden den více). Celkem bude v novém období zavedeno 711 tras regionálních vlaků. V pracovní den bude vypraveno 651 vlaků, v sobotu 451 a v neděli 465. Dále na území kraje denně pojede 50 rychlíků segmentu dálkové dopravy, podobně jako v současném jízdním řádu. O smluvních podmínkách provozování osobní dopravy v roce 2012 se mezi Ministerstvem dopravy, Asociací krajů a dopravcem ČD stále jedná, zejména vzhledem k plnění Memoranda a dalším možným změnám v podmínkách provozování osobní dopravy.

Všechny dálkové i regionální vlaky mohou používat také zákazníci integrovaných dopravních systémů VYDIS a IREDO. Integrovaný systém IREDO se nově rozšíří do sousedního Pardubického kraje. Po integraci západní části Královéhradeckého kraje v roce 2010 jde o další významný krok, který má velký význam zejména pro velký počet zákazníků cestujících mezi Královéhradeckým a Pardubickým krajem.

Nejvýznamnější změny v regionální dopravě v Královéhradeckém kraji

  • Úprava modelu dopravy na trati 031 v úseku Hradec Králové – Pardubice

Podle nové koncepce je na této trati zvýšen počet zrychlených vlaků na úkor zastávkových a jsou zavedeny další nové zrychlené spoje.

  • Přímé spěšné vlaky Trutnov – Hradec Králové – Pardubice a opačně

V pracovní dny pojede pět spojů Trutnov – Pardubice a opačně, které zrychlí a zjednoduší spojení mezi kraji a s koridorovou tratí 010 (Praha – Pardubice – Česká Třebová). Na všech těchto vlacích budou nasazeny modernizované motorové soupravy.

  • Nasazení Regionov na všechny vlaky na trati 041 Hradec Králové – Jičín (–Turnov)

Další dodávky modernizovaných motorových jednotek umožní ukončení pravidelného provozu starých souprav.

  • Prodloužení dvou párů vlaků v ranní a odpolední špičce z Hronova do Police nad Metují

Dochází k posílení spojení měst na Náchodsku a zlepšení kultury cestování.

V novém jízdním řádu není objednána osobní doprava na trati 016 v úseku Borohrádek – Holice (na území Královéhradeckého kraje jde pouze o 1,6 km tratě), obnovení provozu se nepředpokládá na žádné trati, kde v současné době není osobní doprava provozována (026 v úseku Broumov – Otovice, 046 Hněvčeves – Smiřice a 063 v úseku Kopidlno – Dolní Bousov).

Konkrétní změny v jízdním řádu regionálních vlaků v Královéhradeckém kraji

  • Tratě 020, 021, 022, 023 a 026 (Týniště nad Orlicí, Náchod, Trutnov)

V souvislosti s úpravou časů pobytu rychlíků Praha – Pardubice – Brno v Chocni na trati 010 (dřívější odjezd a pozdější příjezd) budou zrychleny přípojné spěšné vlaky Meziměstí – Choceň a opačně. Ty pojedou v úseku Týniště nad Orlicí – Choceň nově bez zastavení. Pro zachování obsluhy obcí v tomto úseku budou upraveny trasy některých regionálních vlaků.

V pracovní dny pojedou nové vlaky z Týniště nad Orlicí do Chocně ve 13:34 (dosud jezdil pouze ve dnech školního vyučování) a v 16:31, opačně z Chocně do Týniště nad Orlicí pojedou nové vlaky v 8:02 a 18:02. O víkendu bude spojení Hradec Králové – Borohrádek a opačně zajištěno každé 2 hodiny. Rozšíří se tak počet víkendových spojů mezi Týništěm nad Orlicí a Borohrádkem.

O sobotách a nedělích pojedou mezi Hradcem Králové a Chlumcem nad Cidlinou nové osobní vlaky, které nahradí loni zrušené rychlíky. Odjezdy z Hradce Králové do Chlumce nad Cidlinou budou v 11:02 a 13:02, zpět z Chlumce do Hradce Králové pak ve 12:30 a 14:30. Díky této změně se zlepší přípoje ve směru do Nového Bydžova.

Na trati 026 Týniště nad Orlicí – Broumov budou vlaky z Náchoda do Hronova v 6:40 a 14:40 prodlouženy až do Police nad Metují, zpět odjedou v 7:01 a 15:01. Na tyto spoje a na několik dalších vlaků bude nasazena jednotka Regionova. V úseku Týniště nad Orlicí – Náchod to bude premiéra tohoto vozidla.

  • Tratě 030, 031 a 032 (Hradec Králové – Pardubice, Hradec Králové – Trutnov)

Model dopravy na trati 031 Jaroměř – Hradec Králové – Pardubice v úseku Hradec Králové – Pardubice bude zásadně upraven podle nové koncepce organizátora dopravy. Posílení rychlé dopravy mezi krajskými městy zajistí nové spěšné vlaky doplněné rychlíky Pardubice – Liberec. Základní model bude následující:

Odjezdy z Hradce Králové do Pardubic:

  • spěšné vlaky: sudá hodina 4. minuta a lichá hodina 1. minuta
  • rychlíky: sudá hodina 37. minuta
  • osobní zastávkové vlaky: lichá hodina 30. minuta

Odjezdy z Pardubic do Hradce Králové:

  • spěšné vlaky:sudá hodina 34. minuta a lichá hodina 35. minuta
  • rychlíky: lichá hodina 5. minuta
  • osobní zastávkové vlaky: sudá hodina 4. minuta

V ranní a odpolední špičce pojede několik posilových spojů.

V pracovní dny pojede celkem 5 přímých spěšných vlaků Trutnov – Pardubice s odjezdy z Trutnova hl.n. ve 4:38, 5:39, 7:38, 11:41 a 13:41 hod., opačně 4 vlaky s odjezdy z Pardubic v 8:34, 12:34, 14:34 a 16:34 hod. V Hradci Králové mají vlaky z Trutnova přípoje na rychlíky do Prahy a v Pardubicích na vlaky vyšší kvality směrem do Brna.

Na trati 032 Trutnov – Starkoč – Jaroměř dojde k omezení zastavování regionálních vlaků na málo využívaných zastávkách (Bohuslavice nad Úpou, Suchovršice).

  • Tratě 040, 041, 044 a 047 (Ostroměř, Stará Paka, Hostinné, Vrchlabí, Teplice nad Metují)

Na tratích 040 – 047 nedochází k výraznějším úpravám, pouze budou posunuty odjezdy osobních vlaků z Trutnova do Teplic nad Metují z  10. na 23. minutu díky úpravě křižování v Janovicích u Trutnova. Tyto vlaky budou přijíždět do Teplic nad Metují stejně jako dosud a dojde tak ke zrychlení o 13 minut na trati dlouhé 35 km.

 

Nasazení modernizovaných vozidel v Královéhradeckém kraji
v jízdním řádu 2011/12
trať
relace
typ moderniz. vozidla
počet
nasazených souprav
podíl rozsahu dopravy v %
20
Hradec Králové – Letohrad
854 + 054 + 954
2
25
(Trutnov –) Chlumec n. Cidl. – Velký Osek – Kolín
854 + 954
2
100
Náchod – Choceň
854 + 054
1
33
21
Hradec Králové – Letohrad
854 + 054 +954
2
33
Týniště n. Orl. – Doudleby n. Orl.
814 + 914
1
16
22
Častolovice – Rychnov nad Kněžnou – Solnice
814 + 914
1
90
26/33
Týniště n. Orl. – Náchod – Broumov
854 + 054
3
33
Týniště n. Orl. – Náchod – Police n. Met.
814 + 914
1
16
Starkoč – Náchod – Broumov
814 + 914
2
33
31
Hradec Králové – Náchod / Trutnov
854 +054 + 954
1
10
32
Hradec Králové – Trutnov / Náchod
854 + 054
3
60
Hradec Králové – Trutnov
854 + 054 + 954
1
40
Trutnov – Chlumec n. Cidl. (– Kolín)
854 + 954
3
55
41
Hradec Králové – Jičín – Turnov
814 +914
4
100
47
Teplice n. Met. – Trutnov
814 + 914
1
50 (pouze v létě)
61
Jičín – Kopidlno – Nymburk
814 + 914
3
100

Další záměry v modernizaci vozidlového parku:

  • Trať 031 Pardubice – Hradec Králové – Jaroměř: Na přelomu roků 2013 a 2014 bude dodáno 5 nových elektrických jednotek Škoda 7Ev RegioPanter. Tyto jednotky jsou pořízeny s využitím operačních programů EU.
  • Trať 020 Chlumec nad Cidlinou – Hradec Králové – Týniště nad Orlicí – Choceň: Na přelomu roků 2013 a 2014 je plánováno dodání řídicích vozů pro regionální dopravu. Tyto vozy budou v provozu jako ucelené vratné soupravy s elektrickými lokomotivami řady 163 a vozy Bdmtee.
  • Na ostatních tratích budou dokončeny dodávky jednotek Regionova (2 kusy).


Rozcestník ČD

Osobní doprava, informace pro cestující, www.cd.cz

Nákladní doprava, informace pro partnery, www.cdcargo.cz

Kontaktujte nás
Kontaktní centrum
+420 221 111 122

On-line formulář
Pošlete nám dotaz nebo připomínku e-mailem.
Oznámení podvodu
Podnět k prošetření podvodu a nekalého jednání
Online formulář NAD
Přihlaste se do systému náhradní autobusové dopravy