Tiskové zprávy

Úpravy tarifních nabídek Českých drah od 10. června

8.6.2012 - 14:30

Od 10. června, kdy vstoupí v platnost změna jízdního řádu, dojde k dílčím úpravám tarifních nabídek Českých drah. Důležitá změna nastane u vnitrostátních jízdenek ČD z eShopu – ty již nebudou vázané na konkrétní vlaky. Tuto změnu umožnila výměna přenosných pokladen za nové, které umožňují číst tzv. aztécké kódy a online tak ověřovat platnost dokladů. Cestující by také neměli přehlédnout, že jízdenky SporoTiket Česko z eShopu ČD už nebudou muset vyzvedávat u pokladních přepážek a že výhodné jízdenky SporoTiket Evropa bude možné koupit nově také u mezinárodních pokladen Českých drah.

Změny vnitrostátních tarifních nabídek

  • Vnitrostátní internetové jízdenky (eTikety) nově nebudou vázány na konkrétní spoje.

Jízdenky zakoupené v eShopu ČD (eTiket) je možné nově použít jako standardní jízdenku zakoupenou u pokladny, v jízdenkovém automatu nebo u průvodčího. Cestující si tedy sám určí spoj, kterým pojede, tyto jízdenky se již neváží na vlak, uvedený na jízdence (a to ani v případě pokud je jízdenka zakoupena spolu s místenkou). Tato změna je možná proto, že vlakový personál zkontroluje 2D čárový kód (tzv. aztécký kód) na jízdenkách přenosnými osobními pokladnami, které ověří platnost dokladu online.

Jízdenky eTiket si cestující sám vytiskne na tiskárně na list formátu A4 nebo je může zobrazit na monitoru (displeji) svého přenosného elektronického zařízení jako otevřený soubor a ten předloží při kontrole jízdních dokladů. Pokud nemá cestující ani jednu z uvedených možností, může si svůj eTiket vyzvednout bezplatně u jízdenkového automatu nebo za servisní poplatek 40 Kč u pokladní přepážky ČD (tato částka bude účtována za jednu pokladní transakci, tj. za současný výdej více jízdenek eTiket zaplatí cestující jen 40 Kč). Aby si zákazníci na změnu mohli zvyknout, je stanovené přechodné období do konce června, během kterého nebude za výdej u pokladní přepážky servisní poplatek účtován.

  • Jízdenky SporoTiket Česko, zakoupené prostřednictvím eShopu, nebude nutné od 10. června vyzvedávat u pokladních přepážek nebo v jízdenkových automatech.
  • Jízdenka SporoTiket Česko zakoupená na eShopu je od 10. června běžnou internetovou jízdenkou (eTiketem), která platí jako jízdní doklad. Cestující tedy už nebudou muset kvůli výdeji SporoTiketu jít k pokladní přepážce nebo jízdenkovému automatu.
  • Jízdenky ČD Promo do nových relací – výběr měst, která jsou zapojena do akční nabídky ČD Promo se rozšiřuje o Příbor, nově si lze koupit tyto levné jízdenky také z Olomouce do Nového Jičína, Příboru a Frýdku-Místku, přičemž lze využít výhodných přípojů v Hranicích na Moravě na nový spoj ČD BUS.
  • Životnost průkazu In-karta se od 1. července prodlouží ze 3 na 6 let. Nabídka aplikací, které půjdou do čipu In-karet nahrát, zůstává beze změn.
  • Úprava podmínek při vrácení nevyužitých jízdních dokladů ze strany zákazníka (uplatnění práva z přepravní smlouvy) – Nově lze uplatnit právo z přepravní smlouvy na straně cestujícího u všech druhů vnitrostátních jízdenek stejně, bez ohledu na to, zda byly zakoupeny u pokladní přepážky, z jízdenkového automatu, u průvodčího nebo na eShopu ČD (včetně jízdenek TeleTiket) nejpozději v den odjezdu a to se srážkou dle smluvních podmínek (SPPO).  

Změny mezinárodních tarifních nabídek

  • Od 10. června začnou České dráhy nabízet cenově výrazně zvýhodněné jízdenky SporoTiket Evropa do řady evropských měst také na mezinárodních pokladních přepážkách. Dosud to bylo možné pouze na eShopu Českých drah nebo prostřednictvím služby TeleTiket. Přestože bude cestujícím za vystavení jízdenky SporoTiket Evropa účtován servisní poplatek 50 korun, výsledná cena SporoTiketu bude stále výrazně levnější než běžný mezinárodní tarif. Např. z Prahy do Mnichova stojí obyčejná jízdenka na vlak ČD beze slev 1 471 Kč (57 EUR), za SporoTiket Evropa zaplatíte u pokladny i se servisním poplatkem bezkonkurenčních 541 Kč. Jízdenky budou v prodeji na konkrétní spojení a nákup bude možný nejpozději 3 dny před odjezdem. Na eShopu ČD budou jízdenky SporoTiket Evropa nabízeny i nadále, a to bez nutnosti platit servisní poplatek.



Rozcestník ČD

Osobní doprava, informace pro cestující, www.cd.cz

Nákladní doprava, informace pro partnery, www.cdcargo.cz

Centrální zákaznický servis
+420 221 111 122

On-line formulář
Pošlete nám dotaz nebo připomínku e-mailem.
Oznámení podvodu
Podnět k prošetření podvodu a nekalého jednání
Online formulář NAD
Přihlaste se do systému náhradní autobusové dopravy