Tiskové zprávy

Tři čtvrtiny vozíčkářů jsou spokojeny se službami ČD, nejčastěji žádají další bezbariérové vozy

8.11.2012 - 12:12

Většina vozíčkářů, kteří se zúčastnili průzkumu kvality služeb, je spokojená se službami Českých drah. V oblasti nákupu jízdenek a přístupu personálu k vozíčkářům je spokojeno přes 90 % účastníků ankety. Vozíčkáři se v průzkumu vyjádřili nejčastěji pro zvýšení počtu bezbariérových vozů. České dráhy se snaží tomuto přání vyjít vstříc a letos uvádějí do provozu několik desítek nových bezbariérových vozidel. Od prosince zavedou další dvě bezbariérové rychlíkové linky.

Tři čtvrtiny vozíčkářů vyjádřilo spokojenost také s pohodlím během cesty, způsobem objednávky přepravy nebo s čistotou a pořádkem ve vlaku. Větší výhrady s cestováním vlakem mělo jen 6 % vozíčkářů.

V oblasti zlepšování služeb se nejvíce vozíčkářů vyjádřilo pro rozšíření provozu bezbariérových vozů (23 %) a často se také objevovalo přání cestovat bez nutnosti objednávky přepravy. Prostor pro další zlepšení služeb vidí cestující na vozících také ve zvýšení komfortu bezbariérových vozů, funkčnosti plošin a školení personálu, který jim může na cestě pomoci.

České dráhy vozíčkářům vycházejí vstříc. Jen letos uvedou do provozu několik desítek nových a modernizovaných vozidel, která jsou přístupná a vybavená pro jejich komfortní cestování. Jde například o jednotky RegioPanter, RegioShark, řídicí vozy typu Bfhpvee označované jako „sysel“, ale i z dřívějška známé CityElefanty, Regionovy nebo vozy Stadler. Díky tomu se rozšíří v jízdním řádu 2013 počet bezbariérových spojů včetně dvou rychlíkových linek Olomouc – Přerov – Břeclav – Brno a Ústí nad Labem – Lysá nad Labem – Kolín.

Do průzkumu se zapojilo téměř 200 vozíčkářů, kteří v minulých 12 měsících využili služeb ČD. Více než čtvrtina z nich cestuje vlakem až 4x do měsíce, přes polovinu z nich pak využívá vlak pro své cesty 2x až 6x ročně. Nejčastěji využívají dálkové spoje (rychlíky, expresy, EuroCity). Ve 45 % využívají vlaky při cestách na výlety, za kulturou nebo za sportem a téměř ve třetině případů cestují za rodinou nebo přáteli.      

 



Rozcestník ČD

Osobní doprava, informace pro cestující, www.cd.cz

Nákladní doprava, informace pro partnery, www.cdcargo.cz

Centrální zákaznický servis
+420 221 111 122

On-line formulář
Pošlete nám dotaz nebo připomínku e-mailem.
Oznámení podvodu
Podnět k prošetření podvodu a nekalého jednání
Online formulář NAD
Přihlaste se do systému náhradní autobusové dopravy