Tiskové zprávy

Prvních 1 000 jízdenek prodaných přes chytré telefony

21.1.2013 - 9:55

V říjnu loňského roku spustily České dráhy speciální verzi mobilního webu pro chytré telefony. Od té doby na něm hledalo informace o spojích a cenách více jak 120 000 zákazníků ze 450 různých typů zařízení. Od prosince 2012 lze přes mobilní telefon koupit i jízdenku na vlaky ČD, a to odkudkoliv kamkoliv v rámci České republiky. Jízdenky jsou přestupní a bez vazby na konkrétní vlaky. Této možnosti využilo již 1 000 zákazníků a zájem o nákup přes mobilní telefon roste. Platit lze platební kartou nebo prostřednictvím služby PaySec.

 „Mobilní portál ČD umožňuje vyhledání spojení, nákup jízdenek i zjištění dalších aktuálních informací o jízdě vlaků ČD a nabídce služeb. Dostupný je odkudkoliv, kde se pomocí mobilního telefonu můžete připojit na internet. Zákazník nepotřebuje tiskárnu a nemusí ani k pokladně, jízdenku předloží průvodčímu přímo na displeji svého telefonu,“ doplňuje Roman Menc z oddělení marketingové produkce. „Stačí si jen pomocí intuitivního vyhledávače najít optimální spojení, pomocí pár kliků zakoupit jízdenku a pak se před odjezdem vlaku podívat, jaké jsou služby ve stanici, ve vlaku nebo zda na cestě není nějaké omezení provozu či zpoždění.“

Stačí přitom zadat adresu www.cd.cz do mobilního prohlížeče, systém sám rozpozná, že jde o chytrý telefon a automaticky nabídne jako výchozí právě mobilní web. Není potřeba instalovat žádné speciální aplikace či programy.

Ten, kdo cestuje častěji, ocení možnost jednoduchého opakování nákupů, zapamatovaní si oblíbených vlaků, spojení a stanic. Ušetří si jak čas, tak i počet kliků a množství stažených dat. „Takovýto komplexní mobilní portál zatím nemá nikdo z našich vlakových dopravců a ani většina železničních společností  v Evropě. V tomto směru chceme být lídrem trhu a neustále posunovat laťku nahoru. Už během jara se cestující mohou těšit na další novinky, jako jsou informace z odjezdových tabulí (nástupiště a kolej), podpora QR kódů, TV stream a další služby pro elektronické odbavení cestujících. V plánu je také vývoj speciální nativní aplikace pro zařízení typu IOS, Android a Windows Phone podporující získání informací o cestování a elektronické odbavení, “ uzavírá Roman Menc.

 


Rozcestník ČD

Osobní doprava, informace pro cestující, www.cd.cz

Nákladní doprava, informace pro partnery, www.cdcargo.cz

Centrální zákaznický servis
+420 221 111 122

On-line formulář
Pošlete nám dotaz nebo připomínku e-mailem.
Oznámení podvodu
Podnět k prošetření podvodu a nekalého jednání
Online formulář NAD
Přihlaste se do systému náhradní autobusové dopravy