Tiskové zprávy

Sedm nových nízkopodlažních pantografů pro Jihomoravský kraj

15.5.2013 - 12:00

České dráhy koupí pro Jihomoravský kraj sedm nových jednotek RegioPanter. Uzavřely smlouvu se společností Škoda Vagonka, vítězem jednacího řízení s uveřejněním, na dodání pěti třívozových a dvou dvouvozových nízkopodlažních jednotek. Celková hodnota kontraktu je 942,75 mil. korun. Vlaky budou uvedeny do provozu do dvou let od podpisu kontraktu, tedy nejpozději do poloviny roku 2015. České dráhy nasadí nové pantografy na vytíženou linku S2 Brno - Blansko - Letovice.

„Nové elektrické nízkopodlažní jednotky podstatným způsobem zkvalitní cestování na důležité lince z Brna do Blanska, kde z části nahradí čtyřicet let staré pantografy. Noví RegioPanteři budou od poloviny roku 2015 zajišťovat na této lince téměř 50 % všech regionálních spojů,“ uvádí Ivo Toman, ředitel odboru regionální dopravy ČD a zároveň dodává: „Nová vozidla nabídnou výrazně vyšší komfort, cestující jistě uvítají bezbariérovost vlaku, pohodlné sedačky, dostatečný prostor po kočárky, kola a audiovizuální informační systém. Přínosem bude i klimatizace. První vozidla vyzkouší cestující již v létě příštího roku.“ RegioPanter kromě komfortu zvyšuje zároveň i bezpečnost cestujících. Je totiž jedním z prvních vozidel svého typu, které plní přísné crashové normy TSI.

 Nový komfort srovnatelný s dálkovými expresy
  • moderní interiér s oddíly 1. a 2. třídy;
  • bezbariérové nástupní prostory umožňující snadný nástup seniorům, cestujícím s malými dětmi, maminkám s kočárky, vozíčkářům nebo cyklistům;
  • snadný nástup zajistí také dvoukřídlé tlačítky ovládané dveře, jejich zavírání je centrální a během jízdy jsou bezpečnostně blokované;
  • pro nástup v zastávkách bez vysokých nástupišť jsou nástupní prostory vybaveny výsuvným pomocným schůdkem pro snazší nástup cestujících;
  • interiér je vybaven moderními ergonomickými sedačkami společnosti Borcad, která vybavuje sedačkami také další vlaky v ČR a v zahraničí;
  • v interiéru jsou místa vyhrazená pro kočárky, invalidní vozíky, objemná zavazadla nebo jízdní kola;
  • cestující jsou o průběhu cesty a následujících zastávkách informováni moderním audiovizuálním informačním systémem vybaveným LCD displeji;
  • WC je vybaveno uzavřeným systémem, lze ho tedy využívat i ve stanicích, jedna toaleta je navíc bezbariérová a vybavená sklopným pultem pro přebalování kojenců;
  • souprava je vybavena zařízením Wi-Fi pro připojení k internetu;
  • vlak je vybaven klimatizací, což přivítají cestující zejména v teplých letních dnech;
  • všechna místa v 1. třídě a vybraná místa ve 2. třídě jsou vybavena elektrickými zásuvkami 230 V pro napájení drobných elektronických zařízení cestujících, např. notebooků nebo mobilních telefonů.

Základní technické parametry

  • Maximální rychlost: 160 km/h
  • Výkon: 1 360 kW (dvouvozová) / 2 040 kW (třívozová)
  • Délka jednotky: 52 900 mm (dvouvozová) / 79 400 mm (třívozová)
  • Kapacita: dvouvozová jednotka – 145 míst k sezení (136 míst ve 2. třídě, 9 míst v 1. třídě); třívozová jednotka – 237 míst k sezení (228 míst ve 2. třídě, 9 míst v 1. třídě)
  • Napájení: 3 kV a 25 kV 50 Hz (5× třívozová a 2× dvouvozová)


Rozcestník ČD

Osobní doprava, informace pro cestující, www.cd.cz

Nákladní doprava, informace pro partnery, www.cdcargo.cz

Kontaktujte nás
Kontaktní centrum
+420 221 111 122

On-line formulář
Pošlete nám dotaz nebo připomínku e-mailem.
Oznámení podvodu
Podnět k prošetření podvodu a nekalého jednání
Online formulář NAD
Přihlaste se do systému náhradní autobusové dopravy