Tiskové zprávy

Českým drahám loni opět přibylo cestujících

28.1.2014 - 11:14

Služby národního železničního dopravce loni využilo o půl milionu více zákazníků než před rokem. České dráhy tak pokračují v trendu navzdory jarním povodním, které cestující v postižených oblastech z vlaků dočasně vyhnaly.

„Meziroční srovnání s rokem 2012 je rovněž ovlivněno skutečností, že rok 2012 byl přestupný. I když jde jen o jeden den, představuje to 300 – 500 tisíc cestujících,“ říká náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu Michal Štěpán. „Celkem jsme loni přepravili 169, 3 milionu zákazníků. Přepravní výkon se meziročně zvýšil o 17 milionů osobokilometrů.“ Růstový trend zaznamenávají České dráhy třetím rokem a dávají ho do souvislosti především s modernizací vozidlového parku a se zlepšováním služeb. Zákazníci přibývají zejména v dálkových a příměstských spojích. Průměrná délka cesty je cca 41 kilometrů. „Významnou roli hraje také aktivní obchodní politika, akční nabídky a cílení produktů na konkrétní skupiny cestujících,“ dodává Michal Štěpán.

Podle nedávného průzkumu spokojenosti cestujících vnímají lidé České dráhy jako tradičního dopravce, kterého znají, cítí se s ním bezpečně, a který je doveze prakticky kamkoliv, kam potřebují. Na dotazník odpovídalo v průběhu roku 5253 cestujících. Silnou stránkou se v očích zákazníků stává personál a gastronomické služby. Obecně se míra spokojenosti cestujících Českých drah pohybuje kolem 80 %, ve spojích jako je SC Pendolino, je to dokonce přes 90 %. Za největší problém považují dotazovaní zpoždění, které však dopravce ve většině případů nemůže ovlivnit.



Rozcestník ČD

Osobní doprava, informace pro cestující, www.cd.cz

Nákladní doprava, informace pro partnery, www.cdcargo.cz

Centrální zákaznický servis
+420 221 111 122

On-line formulář
Pošlete nám dotaz nebo připomínku e-mailem.
Oznámení podvodu
Podnět k prošetření podvodu a nekalého jednání
Online formulář NAD
Přihlaste se do systému náhradní autobusové dopravy