Tiskové zprávy

Novinky ve vlakovém jízdním řádu pro rok 2015 v Moravskoslezském kraji

24.11.2014 - 12:45

V neděli 14. prosince 2014 začne platit nový jízdní řád pro rok 2015. V Moravskoslezském kraji je rozsah regionální dopravy na srovnatelné úrovni s letošním rokem. V příštím roce se otevře nová trať ze Studénky do Mošnova na letiště Leoše Janáčka, bude probíhat rekonstrukce a modernizace stanice Český Těšín a komplexní rekonstrukce třineckého nádraží včetně přednádražních prostor. Na trati z Ostravy do Valašského Meziříčí se otevře nová zastávka Frenštát pod Radhoštěm město. Nový jízdní řád bude platit až do 12. prosince 2015.

Regionální vlaky v Moravskoslezském kraji ujedou v roce 2015 celkem 6,86 mil. vlakových kilometrů. České dráhy vypraví v rámci kraje denně 28 spěšných a 708 osobních vlaků. Integrovaný dopravní systém (ODIS) platí na celém území Moravskoslezského kraje ve všech osobních a spěšných vlacích a ve vybraných rychlících.

Nejvýznamnější změny v Moravskoslezském kraji

  • Otevření nové tratě ze Studénky na letiště Leoše Janáčka v Mošnově

Nová trať ze Studénky na zastávku Mošnov, Ostrava Airport se otevře 13. dubna 2015. Od tohoto data začnou jezdit osobní vlaky na letiště Leoše Janáčka v Mošnově. Denně zajistí spojení na trati Mosty u Jablunkova – Bohumín – Studénka – Mošnov, Ostrava Airport (linka S2) 9 párů osobních vlaků zpravidla ve dvouhodinovém intervalu. Na těchto spojích budou jezdit nové moderní elektrické jednotky CityElefant pořízené v rámci Regionálního operačního programu Moravskoslezsko.

  • Nová zastávka Frenštát pod Radhoštěm město

Na trati 323 Ostrava – Valašské Meziříčí se uvede do provozu nová zastávka Frenštát pod Radhoštěm město, která se nachází cca 1,5 km od současné stanice Frenštát pod Radhoštěm, je blíže centru města, školám a hlavním autobusovým zastávkám. Na nové zastávce budou zastavovat všechny osobní a spěšné vlaky, které jedou z Frenštátu pod Radhoštěm do Valašského Meziříčí a zpět. Navíc na této zastávce budou některé vlaky z Ostravy končit, resp. zde budou některé osobní vlaky do Ostravy začínat.

  • Nové mezistátní osobní vlaky do Polska  

Z Ostravy hl.n. (6:25) přes Petrovice u Karviné bude denně přímé spojení do Krakowa (9:48), zpět z Krakowa (17:29) do Ostravy hl.n. (20:50). Přes Chalupki pojedou denně přímé osobní vlaky z Wroclawi (6:23) do Bohumína (10:02), zpět z Bohumína (17:52) do Wroclawi (21:43), resp. z Bohumína (10:33) do Kedzierzyna Kozle (12:35), zpět z Kedzierzyna Kozle (15:32) do Bohumína (17:32).

  • Rozšířené linkové vedení

Linkové vedení (příměstské linky S a rychlé linky R) osobních a spěšných vlaků a vybraných rychlíků bude rozšířeno na celé území Moravskoslezského kraje.

  • Platnost ODIS ve všech rychlících z Bohumína do Suchdolu nad Odrou (– Brna) a zpět, zastavení všech rychlíků ve Studénce a Suchdolu nad Odrou

Ve všech rychlících R 820 – 849 z Bohumína do Brna a zpět bude v úseku Bohumín – Suchdol nad Odrou platit integrovaný dopravní systém (ODIS). Všechny tyto rychlíky budou nově zastavovat ve Studénce i Suchdolu nad Odrou.

  • Zastavování vlaků EC a Ex Praha – Žilina a zpět na zastávce Třinec centrum

V souvislosti s rekonstrukcí výpravní budovy a přednádražních prostor v Třinci a na základě požadavku objednavatele (Ministerstva dopravy ČR) bude většina vlaků EC / Ex Praha – Žilina a zpět zastavovat nově pouze na zastávce Třinec centrum (místo dosavadního zastavování ve stanici Třinec). Uvedené vlaky zastaví nově rovněž ve stanici Návsí. Tímto se cestujícím z regionu Jablunkovska výrazně zlepší cestování do / z Prahy.

  • Nová trať v jízdním řádu

V jízdním řádu se objeví nová trať číslo 326 Dětmarovice – Petrovice u Karviné, která bude vyňata z obsahu tratě 320 Bohumín – Mosty u Jablunkova – Čadca. Tuto trať budou obsahovat pouze regionální vlaky mezi Dětmarovicemi a Petrovicemi u Karviné.

  • Vánoční omezení vybraných vlaků

S ohledem na minimum pracovních dní na konci stávajícího roku a začátku příštího a také na školní prázdniny se prodlužuje omezení jízdy vybraných vlaků od 22. prosince 2014 do 2. ledna 2015. Vybrané vlaky tak např. pojedou v pracovní dny do 19. prosince 2014 a pak až od 5. ledna 2015. Omezení konkrétních vlaků je uvedeno v jízdním řádu.

Změny v jízdním řádu na jednotlivých tratích v Moravskoslezském kraji (na tratích, které nejsou v přehledu zmiňovány, nedochází k podstatnějším změnám)

Trať 270 Bohumín – Hranice na Moravě

  • Vzhledem k otevření tratě na letiště v Mošnově se sníží počet přímých osobních vlaků mezi Bohumínem a Hranicemi na Moravě (– Přerovem) ze 12 párů na 7.
  • Ve vzniklých prolukách mezi těmito vlaky jsou vedeny přímé vlaky na letiště v Mošnově (od 13. dubna 2015) nebo jen po Studénku tak, až na drobné výjimky je vytvořen hodinový takt vlaků z Bohumína do Studénky.
  • Mimo uvedených sedmi přímých osobních vlaků bude zabezpečena obsluha úseku trati ze Studénky do Suchdolu nad Odrou rychlíky R 820 – 849 (Bohumín – Brno hl.n. a zpět). Všechny tyto rychlíky budou zastavovat ve Studénce a v Suchdolu nad Odrou a budou v nich v úseku Bohumín až Suchdol nad Odrou uznávány také jízdní doklady ODIS.
  • Ve spolupráci s Olomouckým krajem jsou vedeny 4 páry vlaků mezi Hranicemi na Moravě a Suchdolem nad Odrou, které mají výchozí / cílovou stanici v Olomouckém kraji (Přerov, Olomouc hl.n.). Tyto vlaky obsluhují zastávku Jeseník nad Odrou v Moravskoslezském kraji a Polom a Bělotín v Olomouckém kraji. Až na jednu výjimku pojedou tyto osobní vlaky do Suchdolu nad Odrou před rychlíkem Brno – Bohumín tak, aby byl v Suchdolu nad Odrou umožněn přestup do Ostravy, podobně i zpět.
  • Zastávka Hladké Životice bude navíc obsluhována autobusy na základě rozhodnutí Krajského úřadu Moravskoslezského kraje.
  • V souvislosti se zavedením vlaků na letiště od 13. dubna 2015 pojede do 12. dubna 2015 vlak Os 3308 z Bohumína v 6:22 a ze Studénky ve školní dny (do 10. dubna 2015) s příjezdem do Hranic na Moravě v 7:28. Od 13. dubna 2015 jede tento vlak ve školní dny z Bohumína jako Os 3306 v 6:10 a do Hranic na Moravě dojíždí v 7:19.
  • Podobně do zahájení provozu na letiště (tedy do 12. dubna 2015) nebude nutnost přestupovat v Bohumíně u některých osobních vlaků linky S2 Mosty u Jablunkova – Studénka a opačně (vyznačeno v knižním jízdním řádu jako přímé vozy).

Trať 276 Suchdol nad Odrou – Budišov nad Budišovkou, 277 Suchdol nad Odrou – Fulnek a 278 Suchdol nad Odrou – Nový Jičín město

  • S ohledem na zastavování všech rychlíků na rameni Bohumín – Brno hl.n. a opačně ve stanici Suchdol nad Odrou jsou dle možností odjezdy osobních vlaků na odbočné tratě až od uvedených rychlíků. Stejně tak z odbočných tratí přijíždějí regionální vlaky až na přípoj k uvedeným rychlíkům. Vznikají tak některé nové návaznosti směr Bohumín a Přerov.

Trať 279 Studénka – Bílovec

  • Osobní vlaky 23300 / 23301 jsou vedeny později, 23301 dojíždí do Studénky až ve 4:39 k přípoji směr Bohumín – Mosty u Jablunkova – tj. bez přípoje na R 442 směr Praha.

 Trať 310 Opava východ – Olomouc hl. n.

  • Uspíšením taktu spěšných vlaků linky R1 z Českého Těšína a Ostravy dojde v Opavě východ k opětovnému navázání přípojů na osobní vlaky linky S10 Opava východ – Krnov – Bruntál – Valšov – Rýmařov.

Trať 320 Bohumín – Čadca, Dětmarovice – Petrovice u Karviné

  • S ohledem na dřívější odjezdy vlaků SC Pendolino a IC směr Praha byla v Bohumíně rozvázána návaznost mezi osobními vlaky 2920 (Bohumín příj. 5:15) a 2900 (6:05) od Karviné a vlaky ve směru na Prahu (SC 516 odj. 5:06, IC 514 odj. 6:02). Na podnět objednavatele pak byla v Bohumíně rozvázána návaznost mezi vlaky SC 517 z Prahy (Bohumín příj. 22:53) a Os 2957 (odj. 22:44) směr Karviná.
  • Osobní vlak 2900 z Čadce ve 4:36 a z Mostů u Jablunkova ve 4:48 je vlakem Ex 540 Ostravan předjížděn až v Třinci. Cestující z celého regionu mohou na vlak Ex 540 Ostravan přestoupit na zastávce Třinec centrum (5:09 – 5:12).

Trať 321 Opava východ – Ostrava-Svinov – Český Těšín

  • Uspíšením taktu spěšných vlaků linky R1 z Českého Těšína, Ostravy dojde v Opavě východ k opětovnému navázání přípojů na osobní vlaky linky S10 Opava východ – Krnov – Bruntál – Valšov – Rýmařov. Došlo však k rozvázání návaznosti v Ostravě-Svinově mezi spěšnými vlaky a rychlíky z Brna.
  • Po půlnoci vedené vlaky Os 2851 do Havířova a Os 3440 směr Opava východ pojedou z Ostravy-Svinova před půlnocí jako osobní vlaky 2869 (odj. 23:51) a 3452 (23:49).
  • První ranní vlaky z Havířova (3:23) a Opavy východ (3:15) pojedou denně do Ostravy-Svinova na přípoj na vlak R 442 Bohemia (směr Praha).

Trať 322 Frýdek-Místek – Český Těšín

  • Ve stanici Český Těšín bude během roku 2015 probíhat přestavba a modernizace. Z tohoto důvodu se prodloužila přestupní doba od vlaků z / do Frýdku-Místku na 6 minut. Přípoje ve směru do / z Třince jsou zachovány, okamžité přípoje do / z Havířova nejsou navázány.

Trať 323 Ostrava – Valašské Meziříčí.

  • Prvním ranním uspíšeným vlakem z Frýdku-Místku (3:18) bude možné s  přestupem v Ostravě-Kunčicích jet denně do Ostravy-Svinova na přípoj na vlak R 442 Bohemia (směr Praha).
  • Ruší se vlak ve 21:02 z Frýdku-Místku do Ostravy (21:37) a ze dvou vlaků z Ostravy ve 23:32 a 0:22 pojede jeden vlak z Ostravy ve 23:52 do Frýdlantu nad Ostravicí (0:36).

Trať 325 Studénka – Veřovice.

  • Vlaky, u nichž bylo možné navázat přípoj od rychlíku z Brna posunutého mimo takt, případně od vlaku LEO Express (z podnětu objednavatele) jedou v pozdějším čase.

Nové soupravy v Moravskoslezském kraji

  • V současnosti jezdí v kraji celkem 12 nových jednotek CityElefant, z toho jsou čtyři jednotky s podporou Regionálního operačního programu (ROP) Moravskoslezsko. Čtyři jednotky CityElefant zajišťují převážnou většinu vlaků na lince S2 Mosty u Jablunkova – Bohumín (– Studénka). V průběhu roku 2015 budou jednotky CityElefant linky S2 zajíždět ze Studénky až letiště Leoše Janáčka v Mošnově, tedy na novou zastávku Mošnov, Ostrava Airport. Dvě jednotky pokrývají 100 % spojů linky R1 Opava východ – Ostrava střed – Český Těšín. Čtyři jednotky zajišťují cca 80 % pokrytí linky S1 v trati Opava východ – Ostrava-Vítkovice – Český Těšín a zpět. U ostatních úsekových spojů linky S1 je pokrytí soupravou CityElefant u cca čtvrtiny spojů, v sobotu a neděli je 100 % pokrytí na vlacích na trati Havířov – Ostrava-Kunčice – Ostrava-Svinov
  • Dvouvozových motorových souprav Regionova jezdí v kraji aktuálně 13 (z toho 5 jednotek bylo pořízeno za podpory ROP Moravskoslezsko). Motorové jednotky zajišťují provoz ze 100 % na tratích 279 Studénka – Bílovec, 278 Suchdol nad Odrou – Nový Jičín město, 322 Frýdek-Místek – Český Těšín a 324 Frýdlant nad Ostravicí – Ostravice a dále z cca 65 % v pracovních dnech a ze 100 % v sobotu a neděli na tratích 314 Opava východ – Hradec nad Moravicí a 317 Opava východ – Hlučín. V pracovních dnech kromě prázdnin pojedou Regionovy na všech spojích na trati 318 Kravaře ve Slezsku – Chuchelná. Z cca 10 % jsou nasazeny na vlacích na trati 323 Ostrava – Valašské Meziříčí. Nově budou tyto jednotky nasazeny na většinu spěšných vlaků na trati 292 z Krnova do Jindřichova ve Slezsku (– Jeseníku) a zpět.
  • Na dalších vybraných osobních vlacích na trati 323 z Ostravy do Valašského Meziříčí bude nasazena motorová souprava s rekonstruovaným motorovým vozem a novými přípojnými vozy (místo „klasické“ soupravy).



Rozcestník ČD

Osobní doprava, informace pro cestující, www.cd.cz

Nákladní doprava, informace pro partnery, www.cdcargo.cz

Centrální zákaznický servis
+420 221 111 122

On-line formulář
Pošlete nám dotaz nebo připomínku e-mailem.
Oznámení podvodu
Podnět k prošetření podvodu a nekalého jednání
Online formulář NAD
Přihlaste se do systému náhradní autobusové dopravy