Tiskové zprávy

ČD zmodernizují patrové vozy pro příměstskou dopravu

18.1.2016 - 11:55

České dráhy a společnost Pars nova, člen skupiny Škoda Transportation, podepsaly smlouvu na modernizaci 12 patrových osobních vozů řady Bmto pro příměstskou dopravu. Při modernizaci bude obnoven interiér, revitalizovány a přečalouněny sedačky a úplně nově budou dosazeny elektrické zásuvky pro napájení drobné elektroniky, Wi-Fi připojení k internetu a audiovizuální informační systém.

„S modernizovanými vozy počítáme v pracovní dny pro posilové vlaky na příměstských elektrifikovaných linkách v okolí Prahy. V provozu budou s řídicími vozy a lokomotivami. O víkendech tyto vozy použijeme pro zvládnutí silnější frekvence na Posázavském pacifiku,“ řekl Michal Štěpán, člen představenstva Českých drah odpovědný za osobní dopravu. S nasazením modernizovaných patrových vozů bude ukončen pravidelný provoz elektrických jednotek 451/452 známých jako „žabotlama“ nebo „pantograf“. Poslední provozní soupravy potom budou využity jen jako provozní záloha.

Při modernizaci vozů budou revitalizovány sedačky, které dostanou nového textilní potahy v modrých barvách. Komplexní rekonstrukcí projdou dveře, které budou nově ovládané tlačítky, uzavírány budou centrálně a za jízdy budou blokované. Opravou nebo výměnou projde také vnitřní vybavení vozu, obložení stěn, okna a podlahové krytiny. V dolní části vozu bude prostor pro umístění 8 jízdních kol.

Vozy budou vybaveny zcela novými toaletami s uzavřeným systémem, které je možné používat i ve stanici. Úplně nově bude na vozy dosazen také audiovizuální informační systém s několika displeji LCD, zařízení pro poskytování WiFi a také elektrické zásuvky 230 V pro napájení drobné elektroniky cestujících.

Vylepšeny budou i některé technické části vozů skryté očím cestujících. Například bude dosazen nový centrální zdroj energie (CZE) nebo 18žilový kabel UIC a zelená linka pro provoz ve vratných soupravách.

České dráhy zaplatí za modernizaci 12 patrových vozů 102 milionů Kč bez DPH, tedy o 18 milionů Kč méně, než byl původní předpoklad při vypsání soutěže. Termín dodání je 12 měsíců od podpisu smlouvy.

Patrové vozy řady Bmto vyrobila v roce 1976 východoněmecká vagonka v Görlitz v počtu 50 kusů. V 80. a 90. letech se staly typickými vozy pro Posázavský pacifik. Dnes mají České dráhy v provozu ještě 32 těchto vozů. Část z nich již prošla částečnou modernizací a jezdí na Vysočině nebo v Jihočeském kraji. Zbývající modernizaci prodělají nyní a zůstanou v Pražské příměstské dopravě.



Rozcestník ČD

Osobní doprava, informace pro cestující, www.cd.cz

Nákladní doprava, informace pro partnery, www.cdcargo.cz

Centrální zákaznický servis
+420 221 111 122

On-line formulář
Pošlete nám dotaz nebo připomínku e-mailem.
Oznámení podvodu
Podnět k prošetření podvodu a nekalého jednání
Online formulář NAD
Přihlaste se do systému náhradní autobusové dopravy