Tiskové zprávy

Novinky ve vlakovém jízdním řádu pro rok 2018 ve Zlínském kraji

1.12.2017 - 14:26

V neděli 10. prosince začne platit nový jízdní řád pro rok 2018. Ve Zlínském kraji zůstává rozsah regionální dopravy na srovnatelné úrovni s letošním jízdním řádem. Mezi největší změny patří navýšení počtu přímých spojů z Kroměříže do Zlína (Vizovic) nebo znovuzavedení spěšných vlaků do Starého Města u Uherského Hradiště a osobních vlaků do Uherského Hradiště. Nový jízdní řád bude platit  do soboty 8. prosince 2018.

Regionální vlaky ve Zlínském kraji ujedou v době platnosti jízdního řádu 2018 celkem 3,545 mil. vlakových kilometrů (rok 2017 – 3,512 mil. vlkm), jedná se tedy o mírný nárůst regionální dopravy. České dráhy vypraví v kraji v pracovní dny v průměru 472 regionálních spojů, o víkendech 384, což představuje průměrně 447 vlaků denně.

Nejvýznamnější změny v regionální dopravě ve Zlínském kraji

Navýšení počtu přímých spojů z Kroměříže do Zlína (Vizovic)

Dochází k navýšení počtu přímých spojů z Kroměříže do Zlína a dále do Vizovic a zpět. Celkově na této lince bude od nového jízdního řádu jezdit 8 přímých spojů z Kroměříže do Zlína a opačně 5 přímých spojů ze Zlína do Kroměříže. Všechny budou zajištěny modernizovanými jednotkami Regionova nebo moderními jednotkami RegioShark.

Znovuzavedení spěšných vlaků do Starého Města u Uh. Hradiště a osobních vlaků do Uherského Hradiště

Od platnosti nového jízdního řádu budou spěšné vlaky opět výchozí a končící ve stanici Staré Město u Uherského Hradiště s výjimkou spěšných vlaků do Bojkovic (Bylnice). Osobní vlaky z Brna budou opět končit a začínat ve stanici Uherské Hradiště.

Změny v regionální dopravě na jednotlivých tratích Zlínského kraje

(na tratích, které nejsou v přehledu zmiňovány, nedochází k podstatnějším změnám)

  • Trať 280 Hranice n. M. – Střelná:

V novém jízdním řádu bude prodloužen vlak Os 3230, nově pojede ze Vsetína (odj. v 10:20).

  • Trať 330 Břeclav – Přerov + trať 331 Otrokovice – Vizovice:

Na těchto tratích došlo k navýšení a zpravidelnění osobní dopravy ve dvouhodinovém taktu mezi stanicemi Kroměříž – Hulín – Otrokovice – Zlín střed (Vizovice). Dvouhodinový takt je v rozmezí od 5:20 až do 18:20.

  • Trať 341 Staré Město u Uherského Hradiště – Vlárský průsmyk:

Na této trati došlo znovuzavedení spěšných vlaku do stanice Staré Město u Uherského Hradiště. Jedná se o spěšné vlaky s příjezdy v 11:27, 13:27, 15:27 a 17:27 a dále s odjezdy v 8:33, 10:33, 14:33 a 16:33. Osobní vlaky z Brna hl.n. a zpět, které minulý jízdní řád končily a začínaly ve stanici Uherský Brod, budou opět jezdit z / do Uherského Hradiště. Náhradou za tyto vlaky do stanice Uherský Brod je prodloužení stávajících vlaků, které končily ve stanici Kunovice. Byly také zrušeny vlaky mezi stanicemi Bylnice a Vlárský průsmyk vyjma jednoho páru vlaků v pátek a v neděli (přípojné vlaky na a ze Slovenska).

Nasazení nových a modernizovaných souprav ve Zlínském kraji

Ve Zlínském kraji tak jak v roce 2017, tak i v roce 2018 bude nasazeno šest moderních motorových vozů RegioShark na tratích z Rožnova pod Radhoštěm přes Valašské Meziříčí až do Kojetína a také na spojích z Kroměříže do Otrokovic a Vizovic a dále z Vizovic přes Uherské Hradiště do Bojkovic. Tyto jednotky jsou zařazeny na 17 % vlakových spojů ve Zlínském kraji. Na vybraných tratích jezdí motorové jednotky Regionova. Ve Zlínském kraji jsou na 70 % všech regionálních spojů nasazena nová či modernizovaná vozidla.

Modernizované vozy v regionální dopravě na jednotlivých tratích

  • Trať 280 hranice kraje – Střelná (v úseku Valašské Meziříčí – Vsetín – Horní Lideč): 30 % vlaků Regionovy;
  • Trať 281 Valašské Meziříčí – Rožnov pod Radhoštěm: 100 % vlaků RegioSharky,
  • Trať 282 Vsetín – Velké Karlovice: 100 % vlaků Regionovy,
  • Trať 283 Horní Lideč – Bylnice: 100 % vlaků Regionovy,
  • Trať 303 Valašské Meziříčí – Kojetín: 70 % vlaků RegioSharky, 25 % vlaků Regionovy,
  • Trať 330 hranice kraje – hranice kraje: 95 % osobních vlaků Přerov – Břeclav řídící jednotky 961,
  • Trať 331 Otrokovice – Vizovice: 55 % vlaků RegioSharky, 45 % Regionovy,
  • Trať 340 Uherské Hradiště – hranice kraje: cca 45 % osobních vlaků řídící a motorové vozy 954 a 854; 15 % vlaků Regionovy,
  • Trať 341 Staré Město u Uherského Hradiště – Vlárský průsmyk: cca 60 % řídící a motorové vozy 954 a 854, 20% vlaků Regionovy.

Změny v dálkové dopravě na území Zlínského kraje

R13 Brno – Břeclav – Otrokovice – Olomouc

  • Dochází k výraznému zrychlení linky v úseku Hodonín – Brno a zpět. Nově bude trvat cesta z Hodonína do Brna jen 56 minut (úspora 10 minut) a v opačném směru 57 minut (úspora 7 minut). Z důvodu zachování přípojů v úseku Hodonín – Olomouc budou prodlouženy pobyty ve stanici Hodonín na 10, resp. 14 minut.

R 18 „Slovácký expres“ Praha – Olomouc – Přerov – Uherské Hradiště – Luhačovice / Veselí nad Moravou / Zlín

  • Jednoho pár vlak bude prodloužen o úsek Olomouc – Praha. Půjde o rychlík Rx 887 s odjezdem z Prahy hl.n. v 8:58 a s příjezdem do Olomouce v 11:30 a do Luhačovic ve 13:18. Vlak pojede v pracovní dny a v sobotu. V opačném směru bude prodloužen do Prahy vlak Rx 890 Luhačovice (8:31) – Olomouc (10:29 / 10:31) – Praha hl.n. (13:04).
  • V okrajových částech dne bude zaveden nový pár rychlíků vyšší kvality Rx 898 / 899 Olomouc hl.n. (4:29) – Praha hl.n. (7:04) / Praha hl.n. (22:09) – Olomouc hl.n. (0:43), který zastaví ve stanicích Praha-Libeň, Kolín, Přelouč, Pardubice hl.n., Choceň, Ústí nad Orlicí, Česká Třebová a Zábřeh na Moravě.        
  • Vybrané spoje budou začínat a končit ve stanici Praha-Smíchov.
  • Spoje do / ze stanic Luhačovice, Veselí nad Moravou a Staré Město u Uherského Hradiště ponesou společný název Slovácký expres, spoj do / ze Zlína bude mít opět název Zlínský expres.


Rozcestník ČD

Osobní doprava, informace pro cestující, www.cd.cz

Nákladní doprava, informace pro partnery, www.cdcargo.cz

Kontaktujte nás
Centrální zákaznický servis
+420 221 111 122

On-line formulář
Pošlete nám dotaz nebo připomínku e-mailem.
Oznámení podvodu
Podnět k prošetření podvodu a nekalého jednání
Online formulář NAD
Přihlaste se do systému náhradní autobusové dopravy