Tiskové zprávy

eShopu Českých drah loni opět přibylo zákazníků, roční tržby přesáhly 100 milionů

5.1.2010 - 14:03

Obliba nákupu vlakových jízdenek přes internet roste. Za celý loňský rok provedli zákazníci na eShopu Českých drah více jak 422 tisíc transakcí a utratili téměř 109 milionů korun. V porovnání s rokem 2008 jde o 15% nárůst počtu transakcí a 50% nárůst tržeb.

Od spuštění eShopu na konci roku 2005 bylo jeho prostřednictvím do dneška realizováno asi 952 tisíc transakcí, při kterých dopravce utržil necelých 220 milionů Kč.

Větší zájem o eShop souvisí s jeho jednoduchým použitím i rozšířením nabízených služeb,“vysvětluje rostoucí objem elektronických nákupů jízdenek u Českých drah Aleš Ondrůj, ředitel odboru produktů a obchodu, a vyjmenovává příklady některých novinek: „eShop nyní nabízí například nákup vnitrostátních jízdenek pro rychlíky bez nutnosti pořízení rezervace, zatímco dříve byl prodej jízdenky vázán vždy také na rezervaci místa. Výrazně vyšší růst tržeb pak souvisí hlavně s růstem prodeje mezistátních jízdenek eTiket. V současné době se velmi rozšířila nabídka levného cestování po Rakousku. Dnes je možné na internetu zakoupit eTikety do většiny velkých rakouských měst včetně například Insbrucku nebo Bregenze.“

Největší objem transakcí na internetu v roce 2009 zahrnuje prodej jízdenek. Šlo o více než 228 tisíc transakcí. Na druhém místě je prodej rezervací s více než 143 tisíci transakcemi. V nabídce mezistátních jízdenek je velký zájem o eTikety do Rakouska, kterých bylo prodáno přes 18 tisíc a dále do Německa s více než 14 tisíci prodanými doklady. České dráhy zároveň zaznamenaly růst zájmu o cenově výhodné eTikety do Polska a Slovinska. Pro tyto relace bylo v roce 2008 prodáno jen několik desítek jízdenek, zatímco v uplynulém roce se počet prodaných dokladů do Polska vyhoupl na více než 2 500 a do Slovinska na více než 1 500 kusů.

On line prodej jízdenek přes eShop nebo telefon budeme dál rozvíjet,“ doplňuje Aleš Ondrůj. „Jednáme se zahraničními partnery o možnosti rozšíření počtu destinací zahrnutých do systému levných jízdenek eTiket a zabýváme se i možností prodeje dalších druhů jízdenek třeba i s doručením až do domu na adresu zákazníka.“



Rozcestník ČD

Osobní doprava, informace pro cestující, www.cd.cz

Nákladní doprava, informace pro partnery, www.cdcargo.cz

Centrální zákaznický servis
+420 221 111 122

On-line formulář
Pošlete nám dotaz nebo připomínku e-mailem.
Oznámení podvodu
Podnět k prošetření podvodu a nekalého jednání
Online formulář NAD
Přihlaste se do systému náhradní autobusové dopravy