České dráhy obdržely Ocenění za Nejsledovanější digitální projekt v dopravě v roce 2021. Rekordních 30 milionů zhlédnutí a více než 100 tisíc odběratelů dokázal zaujmout obsah online platformy Pohled z vlaku, kterou pro České dráhy vyvinula a provozuje agentura Dialog Media. Rekordních výsledků nejen v českém, ale i evropském kontextu se podařilo dosáhnout bez jediné koruny vložené do propagace.

Platforma Pohled z vlaku nabízí katalog videí zajímavých železničních tratí v České republice, zaznamenaných z několika kamer umístěných na soupravách Českých drah. Souběžně se sledováním záznamu trati vidí návštěvník portálu Pohled z vlaku v reálném čase zastávky, návěsti a zajímavosti na každé zdokumentované trati. Kromě toho poskytuje platforma další řadu informací, jako je komentář strojvedoucího nebo tipy na zajímavé výlety.   

Programový a obsahový tým Dialog Media vytvořil vlastní online platformu Pohled z vlaku v roce 2015 na zakázku pro České dráhy. Do současnosti bylo v rámci projektu Pohled z vlaku natočeno 147 videí, jejichž sledovanost překročila 30 milionů zhlédnutí. Novinky portálu pravidelně odebírá 101 tisíc lidí. V oblasti železnice jde o dlouhodobě divácky nejsledovanější digitální projekt v dopravě nejen v České republice, ale i v zahraničí, kde se zařadil do celosvětové nejužší špičky. V minulosti se v online prostředí objevily různé variace na toto téma, ale žádný z těchto projektů nedosáhl takové úrovně sledovanosti jako portál Pohled z vlaku.

„Velmi nás těší dosavadní přízeň diváků a pracujeme na tom, aby navzdory pandemii vznikal zajímavý obsah pro diváky a fanoušky železnice. Při příležitosti překonání milníku 30 milionů zhlédnutí jsme se rozhodli jako poděkování za dosavadní spolupráci a důvěru předat Českým drahám ocenění za nejsledovanější digitální projekt v dopravě,“ uvedl Pavel Mojžíš, výkonný ředitel Dialog Media.

Ocenění převzal náměstek generálního ředitele ČD pro obchod Jiří Ješeta. „Modernizace osobní železniční dopravy je naší prioritou a zahrnuje i její prezentaci v populárních elektronických kanálech, které sleduje stále významnější cílová skupina. Dnes převzaté ocenění je pro nás potvrzením, že kvalitně připravený a moderně odprezentovaný obsah o železnici dokáže vyvolat velmi kladný ohlas veřejnosti i bez nutnosti nákladů na kampaňovou propagaci,“ uvedl při předání ocenění Jiří Ješeta.

Zadavatel České dráhy rovněž ocenil zpětnou vazbu, kterou dostává díky projektu Pohled z vlaku od veřejnosti. „Českým drahám se díky projektu Pohled z vlaku daří přirozeně zapojit veřejnost do tvorby firemního obsahu. Naše oddělení reaguje na četné komentáře, dotazy nebo návrhy na tratě, které by dle diváků měly být do projektu zařazeny,“ řekl vedoucí oddělení tištěných a internetových periodik ČD Václav Rubeš.

Ačkoli v počátcích projektu tvořili jádro komunity zaměstnanci a fanoušci železnice, nynější ukazatele sledovanosti a počtu odběratelů potvrzují, že si platformu oblíbila širší veřejnost. „Značka Českých drah se díky projektu Pohled z vlaku přirozeně dostává do obecného povědomí. Máme reálné zkušenosti, že portál Pohled z vlaku přispívá k zatraktivnění železniční profese v očích potenciálních uchazečů o zaměstnání,“ dodal Václav Rubeš.