Ostravsko bude mít více spojů do Vídně, Krakova, Wrocławi a úplně nové spojení do Poznaně. Vlaky zastaví v Hranicích na Moravě, Přerově, v Otrokovicích nebo ve Starém Městě u Uherského Hradiště. Z Ostravy pojede více Pendolin. Ostravsko má přímé železniční spojení do 50 zahraničních destinací a do čtveřice evropských hlavních měst.

„Na Ostravsku se nachází náš důležitý železniční uzel, který má přímé denní vlakové spojení do čtyř zemí. Stanice v Bohumíně je také důležitá pro manipulace se soupravami v rámci střední Evropy a v Bohumíně máme také důležité depo,“ říká Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu.

Úplnou novinkou je vlak EuroCity Prater v trase Krakov – Vídeň. Rozšíří tak nabídku přímých spojení Ostravska s Krakovem na 5 vlaků a s Vídní na 6 spojů. Do Vídně bude odjíždět v časných odpoledních hodinách a cesta bude trvat zhruba 3 hodiny. Do Krakova bude odjíždět během odpoledne a cesta mu bude trvat 2,5 hodiny. Ve Vídni je navíc snadný přestup ve směru na letiště Schwechat. Doba jízdy z Ostravska na letiště je pak zhruba 3 a tři čtvrtě hodiny.

Další novinkou je rozšíření spojení Ostravska se západním Polskem. Vznikne úplně nové večerní spojení do Poznaně přes Raciborz, Opole, Wrocław a Leszno a bude zaveden druhý přímý spoj do Wrocławi. Ten bude odjíždět z Ostravy už po 11. hodině a do cílové stanice přijede zhruba v půl druhé odpoledne.

Bez zásadních změn je spojení přímými vlaky do Varšavy, Bratislavy a Budapešti. Při cestě na jižní Slovensko a do Maďarska s přestupem v Břeclavi však dojde k významnému zvýšení komfortu. Velký počet spojů z přestupní stanice v Břeclavi dál na jih bude zajištěno jednotkami Railjet nebo ComfortJet. Cesta z Ostravy do Varšavy se bude trvat kolem 4,5 až 5 hodin, do Bratislavy zhruba 3 hod. 20 minut a do Budapešti necelých 6 hodin.

Z Ostravy bude jezdit více Pendolin. Ve směru na Slovensko se už Pendolino vrátilo. Rychlovlak obsluhuje tradiční spojení SC Pendolino Košičan, které nabízí rychlé a pohodlné spojení např. do Žiliny, Ružomberku, Liptovského Mikuláše, Popradu a Košic. Z těchto míst jsou dostupné vyhledávané turistické oblasti v Malé a Velké Fatře a v Nízkých a Vysokých Tatrách. Cesta z Ostravy do Popradu trvá zhruba 3,5 hodiny a do Košic přibližně 5 hodin.
 

Pendolino Tatry

Více Pendolin pojede do Prahy. Vedle už vráceného spoje SC Pendolino Košičan s odjezdem v půl osmé večer pojede do Prahy další Pendolino znovu ještě v 9:07 hod. Každý den tak mezi Ostravou a Prahou pojede 6 spojů SC Pendolino každým směrem. Vlaky Pendolino mají plánovanou jízdní dobu do Prahy přibližně 3 a čtvrt hodiny. Dochází také k podstatnému zlevnění cestování vlaky SC Pendolino významným snížením ceny rezervace.

Klasické vlaky pojedou z Ostravy do Prahy zhruba 3 a půl hodiny. U všech klasických vlaků EuroCity a InterCity, které jedou v úseku Ostrava – Praha a opačně, bude povinná rezervace místa. Dojde tak k významnému zvýšení kvality cestování. Do řady těchto spojů budou navíc zařazeny velké restaurační vozy s barovým oddílem a moderní vozy 1. třídy, které dosud jezdily na lince Berliner.

V nabídce zůstávají přímé odpolední vlaky SC Pendolino z Ostravy do Plzně, Mariánských Lázní, Chebu a Karlových Varů i do Tábora a Českých Budějovic. Denní vlak Ostravan z Ostravy do Plzně, Mariánských Lázní, Chebu a do Františkových Lázní bude nově provozován v síti vlaků railjet a bude operován jednotkou ČD Railjet. Tento komfortní rychlovlak obslouží také posilový pondělní vlak rj 548 Ostravan s odjezdem z Ostravy v 4:09 a příjezdem do Prahy v 7:26 a nedělní vlak rj 549 Ostravan s odjezdem z Prahy ve 20:08 a příjezdem do Ostravy zhruba půl hodiny před půlnocí.
 

Pendolino - cestující v 1. třídě
Pendolino - cestující v 1. třídě
Mapa dálkových spojení