Krajští radní Jihomoravského kraje rozhodli o výběru provozovatele regionální železniční osobní dopravy na linkách S4 a souboru Střed.

Přepravu cestujících od změny jízdních řádů v prosinci 2024 budou v následujících letech zabezpečovat České dráhy se stávajícím vozovým parkem. V rámci tržní konzultace nabídl národní dopravce cenově nejvýhodnější variantu. Za provoz těchto linek zaplatí Jihomoravský kraj přibližně půl miliardy korun ročně. Smlouva bude uzavřena na dobu deseti let s možností dřívějšího ukončení, a to z důvodu plánovaného přechodu na hybridní vozidla. Plánovaný rozsah výkonu na lince S4 je 800 000 vlakokilometrů ročně a v souboru Střed je to 2,84 milionu vlakokilometrů ročně.

Doprava bude zajištěna především motorovými vozy řady 842 a 843 a přípojnými a řídicími vozy.

Motorový vůz řady 842. Zdroj: České dráhy.
Motorový vůz řady 842

Jedná se o linky:

  • S4 Brno – Zastávka u Brna

Soubor Střed zahrnuje hlavně tyto linky a tratě:

  • S6 + R56 Brno – Nesovice – Kyjov – Veselí nad Moravou – Uherské Hradiště – Staré Město u Uh. Hradiště,
  • S41 Brno – Moravské Bránice – Ivančice / Moravský Krumlov – Miroslav,
  • S21 Skalice nad Svitavou – Boskovice,
  • S61 Bzenec – Moravský Písek,
  • víkendové rekreační vlaky „Pernštejn“ a „Radhošť“,
  • letní festivalové vlaky v okolí Veselí nad Moravou.